El proper 16 de febrer se celebrarà la Jornada sobre Turisme i Sostenibilitat, que s’havia de fer el passat divendres 27 d’octubre al CaixaFòrum Girona i que la Fundació  va decidir suspendre a causa de la importància dels esdeveniments en el panorama polític del país.

Malgrat l’ajornament, amb l’objectiu de debatre sobre la utilització del territori com a suport fonamental de l’activitat turística des d’una perspectiva de sostenibilitat, la Jornada mantindrà les temàtiques de les quatre meses previstes. La primera, Infraestructures i urbanisme a les zones turístiques, proposa una anàlisi sobre les pautes seguides per a l’ordenació del territori avaluant tant les infraestructures com els criteris d’organització urbanística, així com el camí a emprendre des d’un punt de vista de sostenibilitat. La segona mesa, Recursos i residus a la Costa Brava, estarà dedicada a una radiografia de la demanda de subministres que provoca l’activitat turística en aquest territori i a la gestió dels residus que genera, aspectes cabdals en l’establiment dels paràmetres de sostenibilitat a seguir.

El tercer panell, titulat El medi natural com a valor turístic, analitzarà la utilització del territori com a atractiu turístic, amb les dificultats de conciliació entre la demanda d’ocupació i d’usos que el turisme genera i la necessitat de preservació. I, finalment, a la mesa La pressió turística sobre el medi urbà es tractarà un dels temes més roents del model turístic actual: els efectes del turisme sobre els pobles i ciutats del nostre país i les vies per conciliar l’acollida de visitants sense distorsionar la vida quotidiana dels residents.
Encara que ja dins de l’any 2018, la Jornada tancarà el cicle d’actes de la Fundació Jordi Comas Matamala per al 2017. Un programa que va començar el 24 de febrer a Barcelona, amb la jornada L’Empordà, processos cap a una destinació turística de qualitat, organitzada conjuntament amb l’Aula Internacional d’Innovació Turística d’ESADE.

Dos mesos més tard, el 28 d’abril, a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro, es va celebrar el Vè Memorial Jordi Comas amb la concessió dels primers Premis T que aquesta entitat concedeix a persones que aporten valors de transversalitat al sector turístic; els premiats van ser l’empresari Eugeni Llos Pagès, la promotora Elsa Peretti i el president de la Fundació Gala-Salvador Dalí, Ramon Boixadós.

I en l’inici i el final de la temporada turística, les dues Tribunes de la Fundació al S’Agaró Hotel: la primera, el 14 de juliol, amb el coach Emili Duró i la segona, el 15 de setembre, amb el cuiner Ferran Adrià.