L’arqueòleg i codirector del Proyecto Atapuerca Eudald Carbonell protagonitzarà la primera Tribuna del 2018 que organitza la Fundació Jordi Comas Matamala. L’acte tindrà lloc el divendres 1 de juny a les 19.30 hores al S’Agaró Hotel (Platja de Sant Pol s/n, S’Agaró). El reconegut investigador, catedràtic de prehistòria de la Universitat Rovira i Virgili, pronunciarà la conferència Evolució, transformació i canvi social. Pensar des d’ara i posteriorment participarà en un col·loqui amb els assistents.

Eudald Carbonell, un investigador que fa reflexionar

El científic, Premi Nacional de Cultura i Premi Príncep d’Astúries, és membre del capítol espanyol del Club de Roma i de l’Acadèmia de Ciències de Nova York. Eudald Carbonell (Ribes de Freser, 1953), codirigeix el mundialment famós jaciment d’Atapuerca del qual aquest 2018 se’n compleixen 40 anys. El conferenciant que ha portat a terme nombroses excavacions en jaciments europeus i africans i ha escrit una gran quantitat d’articles científics en revistes de prestigi, és també autor de diversos llibres: «Sapiens», «L’evolució sense sentit», «Ens farem humans? », entre altres.

El darrer «Elogio del futuro», és un assaig on proposa un canvi en la forma de comprendre l’evolució de l’ésser humà i de la nostra espècie; deixant de banda les explicacions basades només en el passat històric i prioritzant una construcció conscient del futur. L’acte, que és obert al públic en general, clourà amb sopar. Les persones interessades en assistir-hi s’han d’inscriure prèviament a través del web de la Fundació www.fundaciojordicomas.org