La Fundació Jordi Comas i Matamala ha creat els Premis T, que neixen per reconèixer diferents personalitats que han fet que el turisme sigui un sector de futur i de qualitat des de diferents àmbits socials. Els Premis T, que simbolitzen la paraula Turisme i Transversalitat, han estat per Ramon Boixadós, president de la Fundació Gala i Salvador Dalí, Eugeni Llos, promotor de viatges turístics de la Costa Brava, i Elsa Peretti, dissenyadora d’alta joieria.

Els Premis T s’entregaran el pròxim divendres 28 d’abril a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro, durant el cinquè Memorial Jordi Comas, que celebra la Fundació Jordi Comas. Els guardonats han rebut la distinció per diferents aspectes: Ramon Boixadós, per haver donat a aquesta institució un impuls d’abast mundial i per haver transformat el triangle Figueres-Cadaqués-Púbol en un pol d’atracció del turisme cultural del nostre país; Eugeni Llos, per la seva trajectòria com a promotor de viatges turístics a la Costa Brava, com a empresari i com a impulsor d’entitats pioneres com el Consejo Provincial de Turismo i la Comunitat Turística de la Costa Brava, i Elsa Peretti per ser la impulsora de diverses actuacions que han contribuït a donar valor turístic al territori, a partir del seu patrimoni natural i monumental i a través del mecenatge, com són els casos de Sant Martí Vell i Empúries.

Durant la presentació dels premis, que ha comptat amb la presència la presidenta de la Fundació, Carme Hospital i del director de la Fundació, Enric Serra, s’ha explicat que els premis són de caràcter anual i són escollits pel patronat de la Fundació. Hospital ha explicat que aquests premis també responen a la trajectòria professional i personal d’en Jordi Comas: “en Jordi reunia persones de diversos àmbits, sempre amb el turisme com a nexe comú”.

“T” de Turisme i Transversalitat

La lletra “T” s’inspira en els conceptes que defineixen els eixos de la Fundació Jordi Comas Matamala: Turisme i Transversalitat. El guardó, creat per l’artista David López, representa l’entorn mediterrani que li és propi: una lletra “T” en ferro massís, que recorda una àncora rovellada pels anys com a símbol de l’antiguitat de les civilitzacions que l’envolten i una base en fusta d’olivera centenària. Amb aquest conjunt, l’artista vol fer entendre que el creixement lent de la fusta ha estat paral·lel al creixement del turisme.

David López, nascut a Olot i format a l’escola de Marian Vayreda Puigvert, treballa tècniques com el dibuix i té interès per l’estètica de la composició i el color. De la seva trajectòria artística, destaquen nombroses exposicions individuals i col·lectives de pintura que va iniciar, encara molt jove l’any 1999. També ha conreat el cartellisme i, en el camp de l’escultura, la realització de figures de pessebre.