Aquest divendres, 24 d’abril, s’ha celebrat a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro el III Memorial Jordi Comas amb la concessió del III Premi d’investigació local del mateix nom i un concert de l’Orquestra de l’Empordà dirigida per Carles Coll. La vetllada s’ha completat amb un sopar al saló de l’hotel que porta el nom del que fou el seu propietari al qual hi ha assistit un centenar i mig de persones.

El projecte premiat en aquesta edició del premi que convoca anualment l’ajuntament de Castell-Platja d’Aro ha estat “S’Agaró i l’arquitecte Rafael Masó: la ciutat-jardí de Castell-Platja d’Aro. Arquitectura, urbanisme i paisatge noucentista al Mediterrani”, proposat per José Javier Guidi Sánchez i Sílvia Gómez Bermejo, que rebran 3.000 euros i la possible publicació del treball en format de llibre. Els premiats són dos joves investigadors vinculats a la Universitat Rovira i Virgili. El projecte proposa un estudi del conjunt arquitectònic i urbanístic de S’Agaró, centrant-se en el rol que hi va jugar Rafael Masó, que remet a les experiències arquitectòniques més innovadores de l’Europa del moment, per esdevenir una de les poques experiències exitoses de ciutat-jardí del país i l’exemple més ben conservat en l’actualitat. També pretén identificar els elements noucentistes amalgamats amb altres tendències estilístiques, i estudiar-ne el resultat final a nivell formal, funcional i estètic, i la seva inserció paisatgística.

També es van presentar les publicacions dels dos treballs guanyadors de l’edició anterior del premi: “Deutors i creditors a l’edat mitjana: el rol del crèdit a la comunitat rural de la vall d’Aro al segle XV”, de Xavier Marcó, i “Guerra i revolució a Castell-Platja d’Aro: 1936-1937”, de Jordi Bohigas.

Per acabar l’acte, a les mateixes sales de l’Hotel Costa Brava, L’Orquestra de Cambra de l’Empordà, dirigida per Carles Coll, va oferir un breu concert format per les peces més populars de la música catalana del segle XX i, a continuació, es va celebrar el sopar de cloenda.