L’acte de lliurament es farà en el decurs de la celebració del VIII Memorial Jordi Comas, que tindrà lloc el pròxim divendres 23 d’abril, diada de Sant Jordi, a partir de les 19.30 a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro.

Per respectar les mesures de seguretat vigents, el lliurament es farà amb aforament limitat. No obstant això, l’acte es podrà seguir en temps real, ja que serà retransmès, per streaming, a través del Canal de YouTube de la mateixa fundació i, a partir de les 23.00 de la mateixa nit, per Televisió Costa Brava, que emetrà tot l’acte en diferit.

La Fundació Jordi Comas Matamala va instaurar l’any 2017 els Premis T de Turisme, amb el propòsit de donar relleu a les persones o a les iniciatives que excel·leixin en el sector turístic i en una visió transversal del turisme des de diferents àmbits socials.

Aquest any, rebran el guardó el socioecòleg, Ramon Folch, per la seva tasca divulgadora de la importància de la sostenibilitat i la preservació del medi ambient; el cuiner Jaume Subirós, de l’Hotel Empordà – El Motel Restaurant, per la seva trajectòria en el món hoteler i de la restauració, i l’il·lusionista Xevi per la seva contribució al sector turístic des d’un altre àmbit, i per l’atractiu que suposa la Casa Màgica – El Gran Museu de la Màgia, de Santa Cristina d’Aro.

A partir d’aquest any, la fundació lliurarà un quart guardó, el Premi T 3 Pioners, que s’ha concebut com un reconeixement a aquelles persones, empreses o institucions que, des de qualsevol àmbit, hagin estat precursores del fenomen turístic, en el sentit més ampli.

La creació d’aquest premi s’emmarca en el conveni de col·laboració impulsat per les Fundacions Climent Guitart, CETT i Jordi Comas. Amb aquest guardó es pretén posar en valor la visió comuna d’aquests tres pioners del turisme a Catalunya que van ser Climent Guitart, Gaspar Espuña i Jordi Comas.

En aquesta primera edició, el Premi T 3 Pioners el rebran el matrimoni format per Baltasar Parera i Adelina Sanglas, promotors de múltiples iniciatives empresarials en el sector turístic, entre les quals el Golf de Pals, el primer camp que es va crear a la Costa Brava.

El premi, simbolitzat per la lletra ‘T’, s’inspira en els conceptes que defineixen els eixos de la Fundació Jordi Comas Matamala: Turisme i Transversalitat. El guardó, creat per l’artista David López, representa l’entorn mediterrani que li és propi: una lletra ‘T’ en ferro massís, que recorda una àncora rovellada pels anys com a símbol de l’antiguitat de les civilitzacions que l’envolten i una base en fusta d’olivera centenària. Amb aquest conjunt, l’artista vol fer entendre que el creixement lent de la fusta ha estat paral·lel al creixement del turisme.

Els Premis T es varen concedir, en la seva primera edició a Ramon Boixadós, president de la Fundació Gala i Salvador Dalí; Eugeni Llos, pioner dels viatges turístics organitzats a la Costa Brava i Elsa Peretti, dissenyadora d’alta joieria.

En la seva segona edició, l’any 2018, els premis es varen concedir al mecenes Antoni Vila Casas; als empresaris Jordi Grau i Maria Dolors Segarra, de Vins i Licors Grau de Palafrugell i al dinamitzador cultural i impulsor del Festival de Torroella de Montgrí i del Festival de Músiques Religioses de Girona, Josep Lloret.

En la seva tercera edició, l’any 2019, la fundació va concedir els Premis T a la baronessa Carmen Thyssen, al catedràtic emèrit d’economia de la Universitat Autònoma de Barcelona, Joan Cals i al restaurador Eduard Gascons, del restaurant Els Tinars.