Qui va ser Jordi Comas Matamala?

Jordi Comas Matamala (Juià 1945 – Platja d’Aro 2012) va continuar l’activitat hostalera iniciada pels seus pares, amb els restaurants Aradi (1963) i la Riera (1965) i els hotels Aromar (1979), Costa Brava (1983) i S’Agaró (en copropietat amb la família Sibils-Ensesa). En paral·lel a aquesta activitat, va ser també regidor de Turisme de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro entre els anys 1970 i 1979, militant de la Unión de Centro Democrático (UCD) i de Convergència Democràtica de Catalunya, membre de la comissió de Pastoral del Turisme del Bisbat de Girona i impulsor de les jornades Solarium de política i economia que se celebraven a l’hotel Aromar de Platja d’Aro durant els anys de la Transició.

Jordi Comas va ser cofundador del Centre d’Estudis Tècnics i Turístics (CETT-Fundació Gaspar Espuña) i l’Hotel Alimara, de Barcelona, i va ocupar càrrecs en les juntes directives del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, de la Unió d’Associacions d’Hostaleria Costa Brava Centre, de la Federació d’Hostaleria de les Comarques Gironines, de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols i del Consell Superior de Cambres de Catalunya. Va presidir la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG), va ser vicepresident de Foment del Treball i membre de la junta directiva de la CEOE. També va ser president del Rotary Club de la Costa Brava, i vicepresident mundial de l’SKAL Club Internacional, després de ser-ne de Girona i de l’estat espanyol. En un àmbit ben diferent, també va formar part dels grups impulsors i fundadors del diari El Punt, de Ràdio Costa Brava i d’Ona Catalana.

El patronat

Sra. Cristina Cabañas i Rodriguez

Sr. Pere Cornellà i Valls

Sr. Martí Sabrià i Deulofeu
Geògraf i tècnic d’empreses turístiques

Sr. Narcís Hospital i Poch

Sr. Joaquim Nadal i Farreras
Historiador

Sr. Enric Serra i Amat

Sr. Josep-Francesc Valls
Economista

Sr. Jordi Xuclà i Costa
Advocat

Sr. Jordi Amer i Fernández
Tècnic en empreses i activitats turístiques

Sr. Jordi Charles Vilaró
Administrador empreses

Sr. Pol Fages Ramió
Empresari turístic

Sra. Anna Garriga i Ripoll
Professora universitària

Vocals en representació

Sr. Miquel Alsius i Juriol
CETT- Fundacio Gaspar Espuña

Sra. Montserrat Closas i Dalmau
Grup Costa Brava Centre

Sra. Rocío Aranda
Club Golf d’Aro

Sra. Anna Payet
El Celler de Can Roca

Els nostres objectius

La Fundació es constitueix l’abril de 2015 per iniciativa d’un col·lectiu de persones ampli i heterogeni que va tenir el privilegi de compartir amb Jordi Comas Matamala la seva permanent dedicació al sector turístic i a la Costa Brava en particular. El nostre propòsit és honorar aquest llegat, subratllar-ne el caràcter transversal i continuar-lo per contribuir al desenvolupament econòmic i social del Turisme.

Crear pensament

La Fundació vol ser una eina socialment valuosa per crear un patrimoni de pensament que aporti al món del turisme els criteris d’eficiència necessaris per progressar. Amb aquesta finalitat, convocarà regularment els agents més autoritzats sobre Turisme per recollir la seva diagnosi de present i de futur i transmetre-la fent-ne pedagogia.

Promoure el capital humà

El Turisme és una activitat que no es pot dissociar de les persones ni dels valors que aquestes hi aporten, tant si ho fan professionalment com si hi intervenen com a usuaris. Entre els seus objectius, la Fundació es proposa impulsar iniciatives que potenciïn aquesta visió des de les empreses i des dels centres de formació i també donar relleu i fer difusió d’aquelles persones i establiments que excel·leixin en l’aportació al sector.

Servir la costa Brava

En el marc d’una activitat que vol contribuir a potenciar el sector turístic del país d’una manera integral, la Fundació recull el llegat de devoció de Jordi Comas Matamala per la Costa Brava. A més de situar en aquest espai geoeconòmic la centralitat de la seva activitat, la Fundació guiarà la seva actuació de manera que contribueixi a potenciar el Turisme d’una manera integral i socialment responsable, incrementar el ressò i el prestigi de la Costa Brava com a marca i com a destinació acollidora en un país de qualitat.

Acompanyar la transformació permanent

La globalització i l’evolució tecnològica provoquen transformacions profundes i ràpides en l’economia i en les societats, i el Turisme n’és un dels escenaris més actius. L’evolució és constant en les formes de viatjar, en les preferències, en la manera d’escollir els destins, en la gestió de les empreses, en les polítiques institucionals, en la tecnologia… La Fundació vol esdevenir un marc d’interpretació i orientació d’aquesta transformació permanent i acompanyar les institucions i les empreses en l’esforç constant d’adaptació que han de dur a terme.

Implicar tots els sectors socials

Impulsar la formació

El Turisme és una activitat dinàmica en constant evolució. Per contribuir a dotar-lo dels recursos de continuïtat i de qualitat necessaris, la Fundació promourà iniciatives que reforcin la formació dels futurs professionals i la dels que ja estan incorporats a aquest sector, mitjançant la concertació de beques d’estudi en centres especialitzats i l’organització de formació continuada específica.