La Fundació Jordi Comas posposa la Jornada sobre Turisme i Sostenibilitat, que s’havia de celebrar el pròxim divendres 27 d’octubre al CaixaFòrum Girona juntament amb l’Agència Catalana de Turisme. La importància de les previsions que hi ha a l’agenda política del país per a aquesta setmana han fet que l’organització hagi pres aquesta decisió amb la finalitat de buscar una data més propícia en un marc social més receptiu per a les propostes de debat. La nova data s’anunciarà properament.

Malgrat l’ajornament, amb l’objectiu de debatre sobre la utilització del territori com a suport fonamental de l’activitat turística des d’una perspectiva de sostenibilitat, la Jornada mantindrà les temàtiques de les quatre meses previstes. La primera, Infraestructures i urbanisme a les zones turístiques, proposa una anàlisi sobre les pautes seguides per a l’ordenació del territori avaluant tant les infraestructures com els criteris d’organització urbanística, així com el camí a emprendre des d’un punt de vista de sostenibilitat. La segona mesa, Recursos i residus a la Costa Brava, estarà dedicada a una radiografia de la demanda de subministres que provoca l’activitat turística en aquest territori i a la gestió dels residus que genera, aspectes cabdals en l’establiment dels paràmetres de sostenibilitat a seguir.

El tercer panell, titulat El medi natural com a valor turístic, analitzarà la utilització del territori com a atractiu turístic, amb les dificultats de conciliació entre la demanda d’ocupació i d’usos que el turisme genera i la necessitat de preservació. I, finalment, a la mesa La pressió turística sobre el medi urbà es tractarà un dels temes més roents del model turístic actual: els efectes del turisme sobre els pobles i ciutats del nostre país i les vies per conciliar l’acollida de visitants sense distorsionar la vida quotidiana dels residents.

La Jornada serà l’activitat que tancarà el cicle d’actes de la Fundació Jordi Comas Matamala per a aquest any 2017. Un programa que va començar el 24 de febrer a Barcelona, amb la jornada L’Empordà, processos cap a una destinació turística de qualitat, organitzada conjuntament amb l’Aula Internacional d’Innovació Turística d’ESADE.

Dos mesos més tard, el 28 d’abril, a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro, es va celebrar el Vè Memorial Jordi Comas amb la concessió dels primers Premis T que aquesta entitat concedeix a persones que aporten valors de transversalitat al sector turístic; els premiats van ser l’empresari Eugeni Llos Pagès, la promotora Elsa Peretti i el president de la Fundació Gala-Salvador Dalí, Ramon Boixadós.

I en l’inici i el final de la temporada turística, les dues Tribunes de la Fundació al S’Agaró Hotel: la primera, el 14 de juliol, amb el coach Emili Duró i la segona, el 15 de setembre, amb el cuiner Ferran Adrià.