Joan Roca, xef d’El Celler de Can Roca i escollit aquest any com a millor cuiner del món, és el protagonista de la propera Tribuna de la Fundació Jordi Comas Matamala, que se celebrarà el pròxim dia 16 de setembre –divendres-, a les 19:30 al S’Agaró Hotel de S’Agaró. La seva exposició se centrarà a ressaltar els valors intangibles que han contribuït a l’èxit professional i gastronòmic del restaurant dels tres germans Roca i de com aquests valors són també un element de cohesió per a tot l’equip i de connexió emocional amb la societat: responsabilitat, compromís, innovació, visió global, lideratge, excel•lència, humilitat…. són ingredients perceptibles del seu èxit.
L’equip d’El Celler de Can Roca acaba de completar la tercera edició de la gira mundial que, de la mà de BBVA, aquest any els ha portat a Londres, Hong Kong, Phoenix, San Francisco i Santiago de Xile. La Tribuna de la Fundació Jordi Comas serà, per tant, una de les primeres intervencions de Joan Roca després de tornar a la dinàmica quotidiana d’El Celler. Cal remarcar que les Tribunes de la Fundació Jordi Comas tenen el format de xerrada-col•loqui i que les preguntes dels assistents són un excel•lent dinamitzador per ampliar l’exposició prèvia i per conèixer de primera mà l’opinió de cada convidat, en aquest cas, el cuiner del considerat millor restaurant del món els anys 2013 i 2015. A més a més, Joan Roca ha rebut aquest any, en una cerimònia celebrada a Nova York, el Chefs’ Choice Award, guardó que el distingeix com a millor cuiner del món i que concedeixen els més prestigiosos xefs internacionals.
Les Tribunes de la Fundació Jordi Comas es van iniciar el passat 20 de maig amb el president de la Generalitat Carles Puigdemont, que va tractar sobre el turisme com a motor econòmic de la Catalunya independent i que va comptar amb una assistència de 154 persones. El cicle es tancarà el proper 7 d’octubre amb el sòcio-ecòleg Ramon Folch amb una intervenció titulada “Turisme: sumar sense restar. Treure partit de la interferència entre sistemes.” La seu de les tres Tribunes és el S’Agaró Hotel, de S’Agaró, i van acompanyades d’un sopar que tanca cada acte. Els assistents s’han d’inscriure prèviament a través del web de la Fundació ( http://www.fundaciojordicomas.org/activitat/joan-roca-i-fontane ). El preu del tiquet és de 50 €.
La Fundació Jordi Comas Matamala organitza també, per al dia 28 d’octubre, una Jornada dedicada a analitzar les tendències del turisme de vacances a través de quatre panels d’experts en la matèria: un que reunirà representants de l’àmbit universitari, un altre amb assessors i experts en gestió turística, un tercer, del món empresarial i el quart, format per usuaris prescriptors i comunicadors. La jornada està orientada a l’àmbit professional i formatiu.