La Fundació Jordi Comas Matamala i l’Agència Catalana de Turisme organitzen, conjuntament, el proper 13 de novembre la jornada Nous escenaris per al turisme. Reflexions i reptes. L’acte tindrà lloc a l’Espai Caixa, de la plaça Poeta Marquina de Girona i es podrà seguir en streaming a través de la web i el Facebook de la fundació i per TV Costa Brava.

La jornada pretén debatre sobre els efectes que està tenint l’actual pandèmia en la societat i en especial sobre el sector turístic, un dels motors econòmics de la demarcació i un dels més castigats per les restriccions que s’apliquen.

Durant aquesta jornada, a part de reflexionar al voltant de les repercussions que ha tingut i té la pandèmia, es vol analitzar quins escenaris de futur es plantegen per al sector i quines pautes hauran de tenir en compte els diferents agents implicats.

La jornada, patrocinada per l’Obra Social de “la Caixa”, la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona i els Ajuntaments de Castell-Platja d’Aro i Sant Feliu de Guíxols, s’estructura en dues taules d’anàlisi i debat, i una ponència.

En la primera taula, que porta per títol Com ens està canviant la vida. Quatre mirades sobre el futur, quatre experts reflexionaran sobre la incidència de la Covid-19 en l’àmbit sanitari, en l’economia, en l’àmbit laboral i en els nostres hàbits socials. Hi participaran el metge i científic Sr. Salvador Macip, autor del llibre Les grans pandèmies modernes (La Campana), entre altres; l’economista Sr. Anton Costas, catedràtic de política econòmica de la Universitat de Barcelona i expresident del Cercle d’Economia, la coach i experta en recursos humans i el món del treball, Sra. Joana Frigolé i el sociòleg i expert en comunicació Sr. Sebastià Serrano.

Durant la jornada, l’actual responsable d’Hotels & Tourism de la direcció de Catalunya de CaixaBank, Sr. Albert Pascual presentarà la ponència Impacte de la Covid-19 i perspectives a mig termini en el sector turístic, que a més de radiografiar els efectes que ha tingut en aquest àmbit econòmoc a nivell de l’Estat, aportarà una visió a partir de dades reals de la situació que s’ha viscut a la Costa Brava aquests darrers mesos.

En una taula posterior, titulada El turisme que vindrà. Nous escenaris, la jornada analitzarà i reflexionarà sobre els canvis que arriben en la forma de fer vacances, de viatjar, en l’allotjament i en l’oci, entre altres. Ho farà a partir de les intervencions del Sr. Santiago García-Nieto, president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya (CONFECAT); la Sra. Marian Muro, amb una àmplia experiència en el sector i actual directora de Turisme de Barcelona; la Sra. Anna Garriga, degana Facultat Econòmiques Universitat de Girona i membre del grup d’experts Catalunya 2022, que ha creat la Generalitat per dissenyar la sortida de la crisi; el Sr. Ignacio de las Cuevas, gerent del Centre d’Excel•lència en Innovació Turística i Director d’Operacions del Departament d’Innovació Turística d’Eurecat; la vicepresidenta de Costa Brava Verd Hotels, la Sra. Irene Elías, el Sr. Daniel Marco, director general d’Innovació i Economia Digital de la Generalitat; i el Sr. Jaume Dulsat, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i alcalde de Lloret de Mar.

Descarregar Programa Fundació Jordi Comas def dia 13

L’acte és gratuït, però cal inscriure’s prèviament. Es pot fer clicant aquí