La Fundació Jordi Comas Matamala i Telefónica impulsaran un pla d’innovació al sector hoteler amb l’objectiu de potenciar la modernització tecnològica d’aquestes empreses. Les dues parts han acordat crear un grup de treball per analitzar i abordar d’una forma més directa els dèficits existents a nivell d’infraestructura tecnològica i poder resoldre’ls de forma tant individual com col·lectiva.

Millorar la competitivitat

Un dels objectius del programa és analitzar l’aplicació de tecnologies com el big data per a millorar la competitivitat de les empreses i l’experiència dels usuaris.

Representants de la Unió d’Empresaris de la Costa Brava Centre i responsables d’alguns dels hotels associats a aquesta entitat, que representa a 410 establiments, s’han reunit a la seu de la Fundació Jordi Comas, convocats per l’organització presidida per Carme Hospital, amb directius de Telefónica a Catalunya per analitzar les mancances i necessitats del sector hoteler i ajudar al col·lectiu a treure el màxim profit de la tecnologia.

En la mateixa reunió, els experts de Telefónica han explicat als representants de la Unió d’Empresaris de la Costa Brava Centre les possibilitats que ofereix actualment la tecnologia per millorar l’experiència de client dels usuaris dels hotels i potenciar el volum de negoci dels establiments.

En aquest sentit, s’ha acordat crear una comissió que treballarà en els pròxims mesos per veure en quins aspectes el sector es pot beneficiar de les potencialitats que ja ofereix el big data i analitzar quines altres innovacions tecnològiques demanden els hotels per a millorar el servei i mantenir la seva competitivitat.

Reforç de la xarxa mòbil

La intenció de la Fundació Jordi Comas i Telefónica és posar a l’abast de la resta d’establiments del sector les innovacions i millores que sorgeixin en el marc d’aquestes comissions de treball que ara s’han creat.

Per altra banda i per a fer front a l’increment de l’ús de dades durant els mesos d’estiu, una de les preocupacions dels establiments hotelers, Telefónica ha reforçat la seva xarxa mòbil a 169 emplaçaments de Girona, situats a poblacions com L’Escala, La Bisbal d’Empordà, Blanes, Calonge, Castell-Platja d’Aro, Figueres, Pals, Roses, Torroella de Montgrí, Tossa de Mar i Vilobí d’Onyar.

A més a més, Telefónica ha creat una línia telefònica d’atenció als empresaris hotelers associats al Grup Costa Brava Centre per comunicar les incidències i problemes puntuals que hi puguin haver.

Sobre la Fundació Jordi Comas

La Fundació Jordi Comas es va crear l’any 2015 per preservar i difondre el llegat del desaparegut hoteler. Treballa com a marc de pensament i interpretació del turisme amb la finalitat d’orientar al sector en el procés de transformació constant en el qual s’ha vist immers com a conseqüència de la globalització i l’evolució tecnològica. També treballa per fer valdre la transversalitat del sector turístic que implica altres àmbits econòmics i socials.

Sobre Telefónica a Catalunya

Telefónica ratifica el seu compromís pel benestar econòmic i social de Catalunya. Mostra d’això són els 173 punts de venda, els 260 milions d’euros facturats a un total de 303 proveïdors locals, la contribució al treball a través dels 3.580 empleats directes, el 98% de la població en cobertura 4G i el gairebé 80% de les llars i negocis que disposen de fibra òptica al territori. A més a més, Telefónica dóna suport al sector de les TIC, la cultura, l’emprenedoria i l’esport mitjançant diferents patrocinis.

Per una banda, a Barcelona destaca la presència de l’Acadèmia Wayra, la xarxa de hubs d’innovació oberta de Telefónica més global, tecnològica i connectada mundialment. Per la seva part, Universitas Telefónica, ubicada a La Roca del Vallès i essent la universitat corporativa més gran del món, forma any rere any a directors i professionals procedents dels 24 països on la companyia té presència.

El futur de Telefónica està lligat al benestar econòmic i social de les societats on està present. Aquest és el nostre objectiu a Catalunya: millorar la vida de la ciutadania, facilitar el desenvolupament dels negocis i contribuir al progrés del territori. Per descomptat, la nostra meta com a Telco Digital consisteix a apropar el millor de la tecnologia a les persones.