L’escriptor David Pagès i Cassú va presentar ahir a la nit a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro, en un acte organitzat per la Fundació Jordi Comas Matamala, el llibre Què t’ha ensenyat la vida ? (202 veus).

La presentació va anar a càrrec del periodista Josep Puigbó que, davant de la vuitantena de persones que varen assistir a l’acte, va fer un paral·lelisme entre el llibre i el programa (S)avis que produeix i presenta des de fa 6 temporades per Televisió de Catalunya. Segons Puigbó “tant el llibre com el programa coincideixen en recollir reflexions profundes i sense data de caducitat, que fan diferents personatges populars o anònims”.

Amb pròleg de Josep M. Casasús i amb il·lustracions de Toni Cassany, que també va assistir a la presentació, el llibre recull el testimoni de polítics com Pasqual Maragall, Heribert Barrera, Joan Rigol i Joaquim Nadal; la dibuixant ninotaire Pilarín Bayés; l’historiador Josep M. Ainaud de Lasarte; l’abat de Montserrat, Josep M. Soler, el monjo Hilari Raguer, mossèn Josep M. Ballarín; les cantants Maria del Mar Bonet i Núria Feliu; els periodistes Josep M. Cadena i Lluís Foix; les cuineres Carme Ruscalleda i Montserrat Fontané, mare dels germans Roca; el sociòleg Salvador Giner; els escriptors Gabriel Janer Manila, Ramon Folch i Camarasa i Joan Francesc Mira; l’economista Arcadi Oliveres; l’advocada Magda Oranich i l’empresària i presidenta de la Fundació Jordi Comas Matamala, Carme Hospital, entre altres.

L’acte va comptar amb la participació de la poetessa Carme Jordi, que va llegir algunes les reflexions incloses al llibre i de la 1ª tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro Montserrat Rovira que va reivindicar una major visibilitat de les dones en la societat actual.

L’acte es va cloure amb l’actuació musical de Mireia Pagès Farró, estudiant de 2n. de batxillerat i filla de l’autor del llibre, que va interpretar dues cançons amb un ukelele.

Fotos: Martí Pagès Farró