El lliurament de premis se celebra aquest divendres dia 10 a les 19.00 i es podrà seguir pel canal de Youtube del Terres Festival i pel web del certamen

El documental, promogut per la Fundació Jordi Comas Matamala i produït per Undatia Comunicació, proposa una mirada transversal sobre el turisme a la Costa Brava

La gala de lliurament de premis es podrà seguir aquest divendres, 10 de setembre, a partir de les 19.00, en streaming, pel canal de Youtube i pel web del Terres Festival.

El documental premiat

El documental La Tramuntana justa. El batec de la Costa Brava porta el mateix títol del llibre publicat l’abril de 2013, cinc mesos després del traspàs de l’empresari hoteler Jordi Comas. L’audiovisual actualitza els continguts d’aquell volum i tracta el futur de la Costa Brava, des d’una òptica transversal i multidisciplinar, amb la figura de Comas com a fil conductor.

Hi participen els autors del llibre: la seva vídua i presidenta de la FJCM, Carme Hospital; els
periodistes Pius Pujades, Salvador García-Arbós i Enric Serra, que va ser qui va coordinar l’edició del volum, fruit de la voluntat d’uns quants amics, i que substitueix, en el documental, al traspassat Narcís-Jordi Aragó; l’historiador Ferran Mascarell; l’advocat Jordi Xuclà; el consultor turístic Martí Sabrià; l’editor Ricard Planas; l’escriptor Antoni Puigverd; el naturalista Jordi Sargatal i Joan i Josep Roca, cuiner i cambrer de vins, respectivament, a més del mateix Josep Puigbó.

En el documental també intervenen l’economista Joan Cals; el cuiner i hoteler Jaume Subirós; el mecenes Antoni Vila Casas; el bisbe de Girona, Francesc Pardo; l’exvicepresidenta d’Skal Internacional, Tere Díaz; la CEO del CETT, Maria Abellanet; l’escriptor Miquel Martín Serra; els periodistes Jordi Bosch i Lluís Falgàs; l’hotelera Cristina Cabañas; el socioecòleg Ramon Folch; l’historiador Joaquim Nadal, l’empresària Willy Wassink i la rapsoda Carme Jordi Hospital.

L’audiovisual ha comptat amb el suport del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i la Fundació “la Caixa”.

Castell-Platja d’Aro, 10 de setembre de 2021

terres