El sociòleg i doctor en biologia Ramon Folch serà el convidat de la tercera Tribuna de la Fundació Jordi Comas Matamala, que amb el títol Turisme: sumar sense restar. Treure partit de la interferència entre sistemes, analitzarà l’actual model turístic i ambiental del país i proposarà mesures per treure profit de les interferències que es produeixen entre els diferents sistemes, de manera que aquests acabin sumant valor.

Durant la seva intervenció, Ramon Folch repassarà els orígens i el procés de generalització del fenomen turístic, el pes econòmic que té actualment i els conflictes culturals i sistèmics que genera. També proposarà algunes vies de conciliació davant l’animadversió i els problemes que està generant en zones congestionades.

L’acte, que tindrà lloc divendres, 7 d’octubre, a dos quarts de vuit del vempre al S’Agaró Hotel de s’Agaró, clourà el cicle de Tribunes de la Fundació Jordi Comas Matamala per aquest 2016.