El president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, ha expressat avui, en una Tribuna de la Fundació Jordi Comas Matamala, la necessitat de realitzar un pacte de país per preservar la potencialitat del turisme a Catalunya. En aquest sentit, Torrent ha destacat que el sector ha de fer front a diversos reptes, com el del medi ambient, la precarietat laboral o el model turístic, entre d’altres, que reclamen d’una proposta parlamentària que impliqui tots els agents, públics i privats.

El turisme, mirall de país
Aquest ha estat el títol de la conferència que ha pronunciat Roger Torrent davant del centenar de persones que s’han reunit a l’Hotel Costa Brava de Platja d’Aro, la majoria vinculades al sector turístic. La segona autoritat de Catalunya ha volgut d’aquesta manera subratllar la importància econòmica del turisme pel nostre país. En aquest sentit, ha recordat que el sector representa el 12% del PIB i que més del 18% de les contractacions que es duen a terme en el nostre país són en l’àmbit turístic. I que Catalunya va rebre 19 milions de visitants el 2018, un 0,5% més que el 2017 i amb 5,9% més de despesa global.

Aquesta xifra de visitants encara creixerà més en els propers anys i arribarà als 28 milions de turistes, segons la projecció feta pel 2030. Davant del creixement del nombre de visitants previst, el president del Parlament demana un gran pacte de pacte que contempli la dignificació de condicions laborals en el sector, menys contractes temporals i buscar mesures per pal·liar el col·lapse d’infraestructures, la gestió de residus i el consum d’aigua i territori. Roger Torrent alerta que “el discurs antiturístic és una irresponsabilitat, si no s’aporta una alternativa”.

Reconeix l’estratègia errònia dels partits independentistes

L’endemà de la negativa del ministre Josep Borrell a l’anomenat “pacte de la claredat”, el president del Parlament ha expressat la voluntat de continua el camí del diàleg per eixamplar la base del 80% dels catalans que està en contra de la repressió, que comparteix els valors republicans i que defensa la celebració d’un referèndum.
Al llarg de la seva intervenció, Roger Torrent ha fet autocrítica i ha acceptat que l’estratègia dels partits independentistes ha estat “errònia”. Tot i això, el president del Parlament considera que “una llista unitària deixa fora molts votants i així ho han demostrat els resultat electorals”, quan se li ha preguntat sobre la unitat d’acció dels partits independentistes.

Sobre la Fundació Jordi Comas
Creada el 2015, la Fundació Jordi Comas vol honorar el llegat de l’empresari hoteler Jordi Comas, així com subratllar el caràcter transversal del turisme i contribuir pel desenvolupament econòmic i social del sector.