El projecte d’investigació La fauna de la Vall del Ridaura, presentat col·lectivament per l’entitat local Grup Natura Sterna, ha estat guardonat amb el 9è Premi Jordi Comas de Recerca Local 2020.

Impulsat per l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, de la mà de la Biblioteca Mercè Rodoreda i amb la col·laboració de la Fundació Jordi Comas i Matamala, el premi reconeix anualment projectes inèdits d’investigació que puguin esdevenir, un cop desenvolupats, un treball de recerca més extens sobre el municipi, en qualsevol àmbit.

El guardó està dotat amb 4.500 euros de premi i la publicació de l’estudi en format de llibre un cop desenvolupat completament. L’estudi guardonat es proposa elaborar el catàleg dels animals de la Vall del Ridaura (un territori de 130 km2 en quatre termes municipals), estudiant vertebrats, invertebrats i altres.

El jurat l’han format el regidor de Cultura de l’Ajuntament, Josep Amat; el director de la Fundació Jordi Comas Matamala, Lluís Poch; el director de la revista Gavarres, Pitu Basart i l’editor de la Revista del Baix Empordà, Gerard Xarles; que també han destacat com a projecte finalista El patrimoni subaquàtic del litoral local, de María José Lloveras Chavero.

Durant l’acte de proclamació també es va presentar el volum guanyador de la tercera edició, l’any 2014, S’Agaró i l’arquitecte Rafael Masó: la ciutat-jardí de Castell-Platja d’Aro. Arquitectura, urbanisme i paisatge noucentista al Mediterrani dels historiadors Sílvia Gómez Bermejo i José Javier Guidi Sánchez.