El projecte d’investigació Entitats i clubs esportius, i esportistes destacats de Castell-Platja d’Aro, presentat per Alfons Tauler i Cama,  s’ha proclamat guanyador del 8è Premi Jordi Comas de Recerca Local de Castell-Platja d’Aro.

El guardó, impulsat per l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, a través de la Biblioteca Mercè Rodoreda, amb la col.laboració de la Fundació Jordi Comas Matamala, està dotat amb 4.500 euros. Premia anualment projectes inèdits d’investigació que puguin esdevenir un cop desenvolupats en un treball de recerca més extens sobre el municipi en qualsevol àmbit: geografia, història, economia, turisme, aspectes socials, esportius, culturals, mediambientals, biografies, folklore…

Alfons Tauler

L’autor, nascut i resident a Castell d’Aro, empleat de banca jubilat, ha tingut una llarga vinculació amb l’esport local, especialment amb el club de futbol Aro CE, del que va publicar-ne la història en un llibre. També havia fet les cròniques dels partits del club per a diversos diaris -El Punt, Diari de Girona, El Mundo Deportivo i Sport- i havia col·laborat en l’antiga revista local El Carrilet, justament amb una sèrie de reportatges sobre clubs i esportistes locals destacats. El jurat de la convocatòria l’han format el regidor de Cultura de l’Ajuntament, Josep Amat; el director de la revista Gavarres, Pitu Basart; l’editor de la Revista del Baix Empordà, Gerard Xarles i el director de la Fundació Jordi Comas, Lluís Poch.

L’acte de proclamació del veredicte del jurat i lliurament del premi, s’ha celebrat aquest divendres 8 de novembre a l’espai cultural la Masia Bas de Platja d’Aro. Ha estrenat nou format per donar-li una major rellevància al guardó. L’acte l’han presidit l’alcalde de Castell-Platja d’Aro, Maurici Jiménez i la vídua de Jordi Comas, Carme Hospital que presideix la fundació que porta el nom del desaparegut empresari.

Durant el mateix acte s’ha presentat el llibre Abans que tot canviés. Les activitats tradicionals a la Vall d’Aro abans de l’arribada del turisme de masses, treball guanyador de la quarta edició del Premi Jordi Comas de Recerca Local, l’any 2015. El llibre, editat per l’Ajuntament amb el suport econòmic de la Diputació de Girona, és obra de l’historiador i arqueòleg Jaume Badias i Mata.